Hybridní konference je stále častějším fenoménem. Část publika sedí na konkrétním místě a zbytek je připojený přes internet. Pokud nevíte, jak takovou konferenci pojmout, možná vám pomůže následující článek. Zatímco u virtuálně připojených uživatelů musíte doufat, že budou mít relativně kvalitní obraz s důstojným pozadím a dobrou úroveň zvuku, vy máte širokou možnost, jak zabírat řečníky, publikum a veškerou atmosféru v co nejlepší kvalitě.
Konference přes aplikaci Zoom jsou jedním z nejlepších způsobů, neboť právě Zoom nabízí nespočet možností, jak konferenci udělat zajímavou. Častokrát se také používá Ms Teams, případně Google. Bohužel žádný však nedokáže vytvořit dobrý obraz či zvuk, ty si musí uživatel zajistit sám.
Jednou z možností je připojit do počítače lepší kameru/y s lepším zvukem. Typické nastavení je mít dvě kamery, kdy jedna kamera snímá celý panel řečníků a druhá zabírá na detail speakera (řečníka) s tím, že občas se udělá i záběr do publika, aby virtuálně připojení členi viděli, jaká vládne atmosféra. Co se týče mikrofonů. je dobré mít dva porty, jeden pro daného speakera, jeden pro moderátora a ideálně přenosný mikrofon pro otázky z publika. Možností je však spousty.
Veškeré tyto služby vám rádi poskytneme. Používáme zařízení Atem Mini Pro, které umožňuje připojit až 4 kamery a až 6 mikrofonů a zároveň se zařízení tváří jako webkamera, takže připojení do počítače nevyžaduje žádné větší zásahy. Naopak, zařízení se připojí velmi rychle. Na konferenci je pak potřebný človek, který jednotlivé kamery, případně mikforony, přepíná. Možnosti jsou dvě. Buď se používá jeden počítač, na kterém jedou slidy a zároveň jsou na něm připojené mikforony a foťák. Druhá možnost je mít separátní počítač, kdy se kameraman rovněž přihlásí na konferenci a veškeré audiovizuální aktivity jdou právě z tohoto účtu.
Během virtuální konference přes Zoom (ale i přes Teams a všechny ostatní platformy) je důležité mít na paměti následující věci:
– Jak budou mezi sebou komunikovat lidé ze sálu a lidé, kteří se připojili virtuálně?
– Jak konference začne – budete chtít začít 10 minut dopředu a počkat než se všichni připojí? Pokud ano, použíjete nějakou úvodní fotku, video, hudbu?
– Jak budeme informovat zúčastněné o programu, o pauzách atp.?
– Kde sedí řečník – jakým způsobem je zabírán na a jak se vidí
– Jak jsou zabírání speakeři, kteří se připojili jen virtuálně?
– Jak dávat lidem prostor pro vyjádření? Musí být všichni na mute?
Jak budou mezi sebou komunikovat lidé ze sálu a lidé, kteří se připojili virtuálně?
ddd